Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.
W lutym br. uczniowie zapoznali się z modułem nr 3: Biegłość finansowa przedsiębiorcy. Omówiono zagadnienia z karty nr 13 - PODATKI. Omówiono rozdział podatków obowiązujących w Polsce. Został przedstawiony podział podatków na bezpośrednie i pośrednie. W formie ćwiczeniowej obliczano należne podatki na przykładowych formach usług oraz naszej firemki.
Ponadto zrealizowano kartę pracy nr 14 i 15 (finansowanie przedsiębiorstwa).
Omówiono sposoby na pozyskiwanie środków finansowych. Zostały zaprezentowane przykładowe programy państwowe (programy operacyjne, granty itd.). W dalszej części omówiono obowiązek ubezpieczenia pracownika. Przedstawiono kalkulator obliczania składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne.
Firma Nr 43 – Yummy
Zastanawiano się nad możliwościami stworzenia kapitału początkowego ze środków własnych i możliwościami pozyskania funduszy ze źródeł zewnętrznych.
Omówiono zagadnienia tj. wynagrodzenie netto i brutto, potrącenia obowiązkowe i dobrowolne, lista płac, ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, Fundusz Pracy i FGŚP oraz zwrócono uwagę na różnice, jakie w sferze obowiązkowych ubezpieczeń wystepują w Polsce i w Czechach.
Wykonano ćwiczenia dotyczace rozliczeń z ZUS-em za dany miesiąc.
Firma Nr 46 - „Jesteś tym, co jesz“
W lutym uczniowie opracowali zagadnienia z Karty pracy nr 12 i 13. Poznali zagadnienia dotyczące ceny produktu, kosztów stałych, zmiennych, zysku/marży, popytu. Przybliżone im zostały zagadnienia dotyczace podatków.
Uczniowie dopracowywali prezentację do wyzwania „Siedem dni bez cukru“ oraz przygotowywali ulotki z mapami myśli.
Firma Nr 48- 3DPrint
W lutym uczniowie opracowali zagadnienia z karty pracy nr 12 i 13. Poznali zagadnienia dotyczące ceny produktu, kosztów stałych, zmiennych, zysku/marży, popytu. Przybliżone im zostały zagadnienia dotyczące podatków.
Uczniowie pracowali na „Blenderze“, oprogramowaniu do grafiki 3D projektujac modele 3D.
Firma Nr 50 – ElektroProjekt
Uczniowie na zajęciach opracowywali kartę pracy nr 14. Uczniowie wyszukiwali w ogłoszeniach lokalnych firm lub osób prywatnych, które potrzebują naprawić sprzęt komputerowy – jakie ceny proponują firmy, klienci za poszczególne usługi/naprawy. Potrzebne im to było do analizy swojego cennika, który wcześniej ustalili.